Inspiration till kontoret
En whiteboardtavla är en självklar detalj på den moderna arbetsplatsen. Den kan både fungera som ett visuellt redskap i personalplanering, för interna anslag och som en interaktiv plattform i möten. En whiteboardtavla kan komma i många olika storlekar med olika funktioner och tillbehör. Genom att välja rätt whiteboardtavla för just din arbetsplats får du ett verktyg som underlättar er kommunikation, projektplanering och idégenerering.
En whiteboardtavla är en självklar detalj på den moderna arbetsplatsen. Den kan både fungera som ett visuellt redskap i personalplanering, för interna anslag och som en interaktiv plattform i möten. En whiteboardtavla kan komma i många olika storlekar med olika funktioner och tillbehör. Genom att välja rätt whiteboardtavla för just din arbetsplats får du ett verktyg som underlättar er kommunikation, projektplanering och idégenerering.
En whiteboardtavla är en självklar detalj på den moderna arbetsplatsen. Den kan både fungera som ett visuellt redskap i personalplanering, för interna anslag och som en interaktiv plattform i möten. En whiteboardtavla kan komma i många olika storlekar med olika funktioner och tillbehör. Genom att välja rätt whiteboardtavla för just din arbetsplats får du ett verktyg som underlättar er kommunikation, projektplanering och idégenerering.




En bra idé för att organisera dig på jobbet innan du tar semester är att börja med att prioritera dina arbetsuppgifter. Men hur vet du hur du ska lägga upp det?
Det första är att sätta ihop en lista över saker som ska göras. Listan ska innehålla allt som behöver göras under den anställdes ledighet. Sedan måste du avgöra hur brådskande var och en av dessa punkter är, beroende på kort- och långsiktiga mål.
De arbetsuppgifter som bidrar till att målen uppnås bör räknas som viktigare än andra. Sådant som måste göras med en gång eller så snart som möjligt är också viktigare än annat. Arbetsuppgifter som inte är brådskande kan skjutas upp tills den anställde kommer tillbaka till arbetet.
När du har fastställt hur viktig och brådskande varje uppgift är kan du prioritera dem.Givetvis måste du ta itu med de viktigaste och mest brådskande arbetsuppgifterna först. Genom att prioritera på detta sätt kan du hjälpa dina kollegor att fokusera på vad som är viktigt innan de går på semester. Det minskar också stressen som förknippas med arbetet.